Hydrema scorer stort i Norge

23-02-2017
Del artikel på

Vækstplan fra 2015 slog fint igennem i -16

”Det går over toppen”, siger nordmændene, når noget går helt forrygende. Og udtrykket er aldeles velvalgt for Hydrema, som i 2015 søsatte en ny vækststrategi, som virksomheden siden har arbejdet på at effektuere. Den er allerede slået pænt igennem på flere markeder. Men i Norge…

”På det norske marked er Hydrema vækstet med meget tæt på 100 procent. En stor del af æren skal tilskrives vores nye salgschef i Norge, som tiltrådte 1. januar 2016. Han er en rigtig branchemand, og det kan ses på salgstallene”, fortæller Hydremas skandinaviske chef, Morten Lemvig.

”Også i Sverige har vi markant fremgang i salgstallene. Her er væksten på omkring 25 procent, mens vi herhjemme noterede et plus på omkring 10 procent i forhold til 2015. Dermed ligger hjemmemarkedet tæt op af den samlede vækst i salget for 2015”, siger Morten Lemvig.

 

Ikke mere byfest

De fine 2016-tal fulgte lige i halen af virksomhedens traditionsrige arrangement mellem jul og nytår, som i år faktisk brød med traditionerne.

”Vi ændrede fra jule-åbent-hus til Hydrema Dagene og sendte på forhånd et signal om, at vi fremover vil satse på, at det faglige indhold kommer stærkere i fokus. Vi strammede simpelthen op på konceptet og pillede groft sagt byfesten for Støvring og omegn ud af arrangementet. Tidligere har vi oplevet, at hele veje i lokalområdet er troppet op og på det nærmeste har benyttet lejligheden til at holde en lille vejfest med gratis mad og drikke. Langt fra alle gæster havde noget med entreprenørmaskiner eller branchen at gøre. Det var ikke optimalt”, forklarer Morten Lemvig.

 

Større salg end nogensinde

Derfor beklager ingen hos Hydrema, at besøgstallet til Hydrema Dagene var mindre end til jule-halløjet tidligere.

”Vi kan tydeligt se, at konceptet var rigtigt. Mod tidligere omkring 3400 besøgende havde vi cirka 2000, som til gengæld var seriøse i forhold til, hvad vi nu handler med. Det smittede øjeblikkelig af. Vi har aldrig tidligere solgt så mange maskiner, så mange reservedele, så meget tøj og så meget merchandise ved et december-arrangement”, siger Morten Lemvig.

Fremover er det tanken at udbygge den faglige og mere seriøse vinkel yderligere. Det skal blandt andet ske ved, at Hydrema Dagene kommer til at rumme forskellige temaer. Morten Lemvig forudser også et tættere samarbejde om arrangementet med de underleverandører af udstyr, der deltager. 

Læs mere på
www.hydrema.dk

Måske er du også interesseret i..

Maskin- & Materiel Magasinet · Telefon 20 86 44 99 · E-mail: redaktionen@mmm-online.dk