Artikel fra maj 2020
Læs hele avisen

Opdateret app gør det lettere at snakke med Engcons DC2

06-06-2020
Del artikel på

Styresystemet opgraderet for at opnå bedre kompatibilitet med de nyeste telefonmodeller

Det skal være nemmere at navigere, og såvel ydelse som stabilitet skal være bedre. Det mener Engcon om sit eget proportionale styresystem DC2, som med den tilhørende app kan hente fjernsupport via mobiltelefonen. Dermed kan en servicetekniker få forbindelse til gravemaskinen og yde support samt fjernstyre styresystemet, uden at det er nødvendigt for teknikeren at komme ud til maskinen.


Nu har Engcon opgraderet systemet for at være helt på højde også med de nyeste versioner af Android og de nyeste telefonmodeller.

Det er otte år siden, Engcon lancerede DC2 og den tilhørende app. Det proportionale styresystem passer til alle gravemaskinemærker på markedet, og foruden at styre Engcons egen tiltrotator, kann det også styre gravemaskinens bælter og hjul. Tillige bomsving elelr den variable bomfunktion.

 

Sparer tid

Det er et specialudviklet program, der sikrer styresystemet mulighed for fjernsupport via en smartphone. Nu er appen så blevet opdateret, så den er mere intuitiv og let at betjene. Samtidig med at opgraderingen altså også giver øget kompabilitet med de nye telefonmodeller.


”Fjernsupport med fjernbetjening er en smart og tidsbesparende funktion, der gør, at en servicetekniker kan foretage fejlfinding via mobilnetværket og førerens smartphone. Det giver store fordele og tidsbesparelser i forbindelse med kalibrering, fejlfinding og service”, forklarer Tomas Wall, som er produktchef i Engcon Control Systems.

 

Alt kalibreres

Ved montering bliver alle funktioner kalibreret. Det blev tidligere klaret af en servicetekniker på stedet. Nu kan det gøres på fjernbasis ved, at der fra førerens smartphone oprettes forbindelse til en supportmedarbejder, der kan sidde hvor som helst i verden.


 Opsætningen sparer også tid i forbindelse med fejlfinding. Uanset hvor maskinen befinder sig, kan Engcons support hurtigt finde fejlen og om nødvendigt sende en servicetekniker ud med de rigtige dele.

I mange tilfælde drejer supporten på styresystemerne sig om mindre justeringer, og med Engcons DC2 og en Android-telefon er der ingen, der behøver at gå ud til maskinen for at udføre det arbejde. Det sparer både tid og penge og skåner miljøet.


Billedtekst:

 

Der er fordele og tidsbesparelse ved fjernsupport, når der skal kalibreres, fejlfindes og ydes service, forklarer Engcon Control Systems produktchef Tomas Wall.

Læs mere på

Måske er du også interesseret i..

Maskin- & Materiel Magasinet · Telefon 20 86 44 99 · E-mail: redaktionen@mmm-online.dk